onsdag 12. oktober 2011

Syk

Ja så måtte det komme en dag her da jeg også ble syk. Er vel snart den eneste som ikke har vært det .....
Det startet med en uvel følelse i går morges. Har vært noe treg i magen i det siste og i går føltes den så oppblåst, stor og hard at det rett å slett var ubehagelig.
Det var en strålende solskinnsdag i går, så det var bare til å legge seg til rette ved bassenget med eksamenslesingen. Utover dagen ble magen egentlig bare verre, klarte ikke ligge på magen for det vart for ubehagelig, og når jeg lå på ryggen føltes det som om magen presset seg oppunder ribbena. Men sta som jeg er holdt jeg da ut til litt utpå ettermiddagen, da skjønte jeg at det var på tide å trekke inn. Det var tirsdag og det er også den dagen jeg har gruppetime her, så den måtte avlyses. Jeg fikk meg en kald dusj og gikk bort til idrettsanlegget for å skrive avlyst time. Tilbake til rommet var jeg ikke noe bra, mageknip til tusen. Skal ikke gå inn i detaljene men i løpet av de neste par timene ble det både oppkast og dogåing. Heldigvis, for det hjalp på trykket!
Passe pjusk var det bare til å ligge på senga, hadde både cola, vann og salte kjeks som jeg smakte litt på. I tillegg hadde jeg nok også vært litt uforsiktig i solen tidligere på dagen og blitt litt solbrent faktisk, og det er jo ikke noen god kombinasjon med å ikke være frisk.
Utover kvelden ble jeg litt bedre, smertene i magen ga seg og det føltes som om jeg var ferdig med oppkast og slikt. Hadde ingen matlyst men visste jeg burde prøve å få i meg noe, da er det fint å ha room service når mor er langt borte.Jeg fikk en hel tallerken god nydelig oppskåret frukt. Vannmelon, ananas og papaya, tror jeg brukte en halvtime på å spise, bare for å nyte forfriskelsene og de gode saftige smakene i munnen.

Jeg fikk fire skiver hver av vannmelon, papaya og ananas,
og jeg er i god gang med å nyte maten her.

Det ble en lang natt, sov og lå mye i går og sengen min er egentlig ganske god. Men når en ligger så lenge så er den akkuratt litt for hard, slik at jeg hele tiden vakner for å snu meg fordi jeg har blitt støl. Og i natt savnet jeg dynen min! Er ikke det samme å sove med teppe og laken nei.
Men nå er jeg oppe og det er en ny dag, litt usikker på formen, kanskje bare sløv etter gårdsdagen. Har pirket i meg litt frokost og har spasert bort til vaskeriet for å hente klær, så så aller verst er det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar