torsdag 6. oktober 2011

Gråværsdager

Dette er altså tredje dagen på rad med helt overskyet vær. Det regnet i dag morges, og det var en god regnskyll nå midt på dagen i tillegg er det så høy luftfuktighet at det innimellom regnskurene er dråper i luften hele tiden, føles nesten bare som dugg på huden. Og det er mange rare, litt ubehagelige nye lukter som fremtrer når luften og jorda blir fuktig.
Kan ikke si at jeg synes dette er så perfekt ver nei......håper for all del at ikke regntiden har startet allerede og at vi skal ha det slik resten av oppholdet. Da kommer jeg hjem like hvit som når jeg reiste!

Det blir med en gang litt mindre å ta seg til når sola ikke skinner, det blir ingen selvfølge å dra på seg bikini å ligge litt ved bassenget eller stranda. I går hadde vi siste forelesningsøkten i Treningsplanlegging som vi skal ha eksamen i neste fredag, og i dag morges hadde vi siste praksis økten i samme emnet. På grunn av været, på godt og vondt da, så somlet jeg meg til skolens bibliotek for å lese å studere. Synes jeg var flink når jeg satt musestille i full konsentrasjon i et par timer inntil magen ga beskjed om at det var foringstid. En sen lunsj med kaffi og pannekaker nytes på studentcafeen, fordrive litt tid på nett og kanskje lese litt til før kvelden. Kl syv skal vi en gjeng fra klassen ut å spise i Kuta.

Så kommer fredagen i morgen, den er foreløpig uten planer........det må definitivt lages en plan i tilfelle det er overskyet i morgen også. På lørdag skal jeg til Bali Zoo og se alle de eksotiske dyra der. Og resten av neste uke har vi igjen lese fri til eksamen. Jeg skal innrømme at jeg er i ferd med å bli bittelitt lei av å ha så mye fri. For all del det er deilig å være på Bali og jeg reiser saktens rundt og opplever en del. Men jeg er jo tross alt vant med å jobbe liksom, utrette noe fornuftig. Sitter veldig mye i ro her, faktisk så mye at jeg måtte til kiropraktoren her et par ganger. Gamle skavanker og skader som kommer frem med for liten aktivitet. I tillegg sover jeg ufattelig mye her. Alle dere som kjenner meg vet at jeg ikke er noe murmeldyr, jøje meg det er batterier som blir fylt opp her ivhertfall.

Men nå er jeg faktisk over halvveis og på nedtelling, eksamen om en uke, så klassetur til andre siden av øya, en uke høstferie og da planlegger jeg en tur til Gili øyene, deretter er det tre uker igjen med siste emnetfaget.
Så det skal fremdeles bli mye mer å fortelle om herifra, inntil jeg kommer hjem og sannsynligvis kommer til å gråte av glede for å se alle kjente og kjære igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar