lørdag 29. oktober 2011

Lørdag er en fin dag

Det er lørdag og jeg er i veldig bra humør. Det er flere grunner til det.
Jeg begynner og bli ganske klar for å komme hjem og tilbake til den norske hverdagen, og jeg er veldig glad i lørdager hjemme. Vi har også siste innspurt på skolen nå, og for meg begynner det nå virkelig å bli bånn seriøst nå når vi holder på med PT emnet og alt vi har lært settes i system. Dette er viktig for å gjøre en god jobb som PT. Ikke minst for meg som skal i jobb 1. desember, og jeg foventer kun det beste av meg selv!
Nå har jeg altså fullt fokus på egentrening, studier og lesing. Det har vært mye latskap og nyting av livets glade dager her, noe som selvfølgelig hører med til det å studere på Bali.
Den siste uken har jeg hatt en kardio treningsøkt på morningen fem av seks dager, i tillegg til noen kveldsøkter med styrke. Også i dag startet jeg dagen med trening, og til min store glede har vi endelig fått en tredemølle på treningsstudioet vårt! Takk til Gateway for den, bedre sent enn aldri!
Etter en god økt med styrke på beina og en dusj, nyter jeg lørdagen omtrent som jeg ville gjort hjemme.
I stedet for å koke kaffen selv, bestilte jeg room service til å komme med en kanne kaffe og innrettet meg på min provisoriske sofa/studie/kontor plass som faktisk er oppå den ene senga på rommet mitt.
Rundt meg har jeg studiebøker, notater, Pc med god gammel musikk, Kaffe, Facebook og Blogg.
Snakk om multitasking eller!
Formiddagen brukes altså til å kose meg med alt dette. Jeg innbiller meg at jeg sitter i min egen stue hjemme....... innimellom avbryter jeg meg selv av at jeg faktisk tenker på hvem jeg skal gå på "kaffeslaberas" til i løpet av dagen og om det blir grøt hjemme hos mor og far i dag........
Aaah, det er litt deilig å dagdrømme litt om hverdagen hjemme. Jeg kjenner at jeg faktisk blir mer glad enn trist av det.
Vi har altså ganske mye pensum som vi har gått gjennom hittil, som jeg prøver og repetere litt fra hele tiden nå. Men vi har denne ene boken, Styrketrening i teori og praksis, som er hovedpensum nå, det er rene bibelen og på ikke mindre enn 600 sider! Og jeg blir ikke lei av den, det leses litt og det noteres litt. Jeg jobber også med en Case oppgave som skal gjennomføres, fremføres og godkjennes. Det innebærer at jeg skal lage periode og øktplan og gjennomføre en treningsøkt som PT. Det meste har jeg klart, skal finpusse litt på oppsettet og presentasjonen bare, og senere i dag skal jeg gjennomføre PT timen på to andre medstudenter. Det gleder jeg meg til. Alt skal presenteres muntlig og godkjennes om to uker.
I kveld arrangeres det Halloween Party på studentkafeen, så lørdagen er i grunnen ganske perfekt synes jeg.
God Helg til dere alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar