torsdag 1. september 2011

Lykke

Lykke kan være så mange ting, men jeg synes det er å sette pris på de små tingene og ikke minst de tingene vi tar som en slik selvfølge at vi ikke tenker over det i hverdagen. Når vi kjenner etter på de tingene og blir oppmerksom på hva en virkelig bør være glad for, ja da kommer lykkefølelsen hos meg. Jeg ble minnet litt om dette her om dagen, mens jeg trente Yoga faktisk! Det kommer ei svensk hyggelig dame og har yogatimer her på "Aud sport" (Sportssenteret til studentene) et par kvelder i uken. Yoga har ikke vært min favorittsport før, men en stiv og støl kropp har da godt av det. Men i tillegg så ble jeg minnet på dette med lykke da, på slutten av timen tar alltid instruktøren og takker for alt vi har. Så jeg har tenkt litt rundt dette i noen dager og har fått inspirasjon til å skrive litt om dette, ikke minst fordi det er så mange der hjemme som jeg setter pris på som jeg vet følger med her.
Når jeg nå sitter her på Bali så er det ikke det at jeg er her som er den største lykken i seg selv, men at jeg faktisk har gitt meg selv den muligheten til å komme hit. Det er selvfølgelig alltid ting en ikke alltid er like fornøyd med, men det veier ikke opp imot de tingene som gir den Gode følelsen, som de vennskapsbåndene en knytter med nye mennesker her, muligheten for å lære noe nytt, muligheten til å oppleve en ny kultur og en annerledes vakker natur. Og da jeg tenker på hvor heldig jeg er som er her og har dette, så vet jeg også, og det er dette som faktisk er det aller viktigste og beste, at det lykkeligste i mitt liv fins hjemme i Norge. Min familie, mine venner, mine bekjentskaper og vakre vakre Norge. Sikkerheten om at det bare er en flylengdes avstand herifra, og at alt er der når jeg kommer hjem igjen.
Om jeg har hjemlengsel nå lurer du kanskje på? Neida, det har jeg ikke, jeg nyter hvert minutt her. Men dere skal alle vite at dere er en del av min lykke, selv om jeg er på andre siden av jorden for en liten stund.

"Suksess er ikke veien til lykke, men lykke er veien til suksess" 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar