mandag 12. september 2011

Mandag og ny uke

Nå er jeg i den femte uken her på Bali. Nye forelesere og nye opplevelser står for tur. I går var vi avsted til en by som heter Seminyak, eller det er egentlig bare en forlengelse av Kuta nordover. Men nye butikker gir mulighet for mer shopping!
Ja det blir litt shopping her!

Dette er en typsik Balinesisk "Gude figur". De finnes overalt i all slags former og varianter. Denne var ekstra fargerik da.

Dette blir en ganske bedaglig forelesningsuke. Vi starter opp med et nytt emne, Treningsplanlegging, og det blir spennende. Men planen for denne uken er forelesning fra 13.00-14.45 hver dag. Thats it!!

Noen syns det er mega bra, for da kan de feste og/eller bare sove lenge, jeg synes det er litt sånn teit å avbryte dagen slik, for jeg står jo opp om morningen. Sover jo ikke bort tida på Bali jeg da.
Så dagen min startet med en joggetur på stranden kl 8, eller det ble mer gåing enn jogging i dag da det var ekstremt høyvann og siden jeg jogger barbent så er det ikke så lett når en må i den mykeste sanden. Det er mye bedre når det er lavvann. Men det er ikke helt system på høyvann og lavvann så en vet egentlig ikke når det er det ene eller andre eller hvor lenge det holder seg på den ene eller andre måten. Så spiste jeg frokost og vasket føttene for sand, (i omvendt rekkefølge da selvfølgelig), fikk på meg sko, tok med meg kamera og for ut for å gå og utforske nye steder.

Her er det fint å jogge eller gå tur

Noen koner jobber med nattens fiske fangst.

En søt linten jente som sitter å leker.

På min vei dukker det opp noen fantastisk flotte luksus hoteller. Noen hakk over der jeg bor. Og enormt store kontraster fra der den fattige jenta sitter å leker 100m ifra.

Og til gatene med den kaotiske trafikken som faktisk har et slags system, og med alle bodene som selger forfriskninger.
Da jeg stoppet hos en høygravid dame og ville kjøpe en appelsin juice som stod i kjøleskapet ble det litt vanskelig for henne, for det skapet var låst og det som ikke var låst hadde hun ikke appelsinjuice i og da kunne jeg vel heller kjøpe en Cola? Nei det kunne jeg ikke, og da var det det samme for henne. Hun gikk også glipp av penger fra meg for noe å drikke.....

Så nå sitter jeg nydusjet i bikinien ved bassenget å venter på forelesningstid. Men faktisk så er det litt overskyet i dag. Været er vel det jeg har sagt minst om herifra, egentlig litt uvant og ikke snakke om været for det gjør jo vi nordmenn hele tiden. Men det er jo bare strengt tatt fordi det bare er det samme hele tiden, en lurer ikke på om det blir kaldere eller varmere, om det kommer regn eller vind, blir det sol eller ikke. Men altså i dag er det ikke helt sol! Vi hadde en regnsbyge i 10 min en ettermiddag, og så har det vært et par netter med litt regn. Ellers sol hver dag, litt varierende med lett skydekke og blå himmel. Men temperaturen er helt perfekt hele tiden.

En sånn liten Bali Faq for de som måtte lure, ja vannet snurrer motsatt vei i sluket her på denne siden av kloden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar