søndag 4. september 2011

Surfing i Kuta

Endelig kom jeg meg avgårde på surfing. Var det noe jeg var bestemt på å lære før jeg reiste så var det å surfe, og det går strengt tatt ikke ann å være på Bali uten å prøve. Vi reiser til Kuta stranden der det er bedre forhold og utleie av brett. Lang lang strand med mye mye folk, og noen helt usannsynlige bølger. Snakk om perfekte bølger, jeg blir så facinert bare av å se på dei. Spesielt når det kommer en slik kjempestor (og da mener jeg sånn minst 5m høy) som er flere hundre meter lang og som bretter seg i perfekt form fra den ene enden til den andre. Denne dagen syner det seg også at bølgene er ekstra store og ikke akkurat i nybegynner størrelse. Men vi gjør et forsøk og som best vi kan. Jeg finner ut at det gøyeste, og nå i første omgang også det enkleste, er å være ganske nærme land og bare ri på skummet etter brytningen. Har ikke sjans til å holde meg i en bølge lenger ute i dag. Det blir noen slurker med saltvann og tumulter under vann og samling av sand under bikinien, pluss skrubbsår. Men det hører med og dette skal definitivt gjentas, forhåpentligvis i litt snillere sjø for en nybegynner.

Kuta Beach
(Det ser merkelig tom og overskyet ut på dette bildet enn det det egentlig var)

Bølger, her kommer vi!

Da setter jeg i gang da

Sjøen er til tider litt voldsom og det er ikke så lett, vurdere vurdere, hvordan få dette til.....

Ai ai ai, bølgen kommer, om å gjøre å padle. Går dette bra?

Nå, ja, kanskje, på plass på brettet!

I farta!
Kom meg ikke opp på beina her men traff riktig og fikk stooor fart,
ble skyflet langt opp på sanden.

To tøffe slitne surfejenter







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar