onsdag 14. september 2011

Trening og sånn..

Jeg hadde satt meg noen mål før jeg reiste hjemmenifra, et av de var å trene mye. Jeg hadde store forventninger til treningsområde og studioet her. Når jeg mener mye så vil det si helst et par effektive timer til dagen. Akk ja, det målet ramlet fort og det gjorde også akkurat disse forventningene. Idrettsanlegget til skolen er bra, men treningsstudioet inne er ikke akkurat det en er vant med hjemmenifra. Jeg kan bare ikke annet enn å være litt kritisk til det, desverre. Men håper at det dukker opp noen positive overaskelser her utover semesteret. Dette tok også litt av treningsgløden og motivasjonen min.
Treningsstudiet her.
Det blå område som skimtes til venstre er Kick boksing område og der vi har gruppetimer.

Men jeg har da litt pågangsmot og vilje, så det er bare å gjøre det beste ut av det, bedre med litt enn ingenting. Ganske snart ble studenter oppfordret til å ha gruppetimer, og studenter spurte etter andre treningsformer innendørs enn bare å løfte vekter eller drive kickboksing. Etter litt diskusjon med meg selv tok jeg initiativ og meldte meg til å ha en gruppetime. Og det er veldig gøy! Jeg koser meg, timen er populær og det er gøy og trene andre. Yes! En god bekreftelse på at det skal bli gøy å jobbe som PT når jeg kommer hjem. Ellers er det også leid inn skandinaviske instruktører fra andre Gym og treningssenter her på Bali som kommer og har blant annet Zumba.,Yoga, Puls Flow og lignende. Det er bra.
Gruppetime er i gang. Styrke, svette og slit med påfølgende gangsperr dagen etter!

En veldig hyggelig og trivelig medstudent Tone, som har deltatt på gruppetime med meg sier dette på sin blogg ; "Og med god grunn, hun kan virkelig faget sitt. De som får denne dama som sin fremtidige PT er dømt til å komme i god form ;)". Veldig hyggelige ord! Og dere kan stikke innom her å lese mer også: http://stianogtonesbali.blogspot.com/2011/09/gruppetime.html

Så en treingsuke for meg her inneholder 2-3 økter med styrke, 2-3 gruppetimer inkludert min egen, og litt varierende med jogging på stranden eller noen svømmelengder i bassenget. Så det er helt ok.

Ellers har det Norske Snowboard landslaget vært her et par uker på treningsleir og benyttet seg av fasilitetene her. Gateway er nært knyttet opp til lærere og trenere ved Olympiatoppen, som gjør at det er høy faglig kompetanse her.
Og så er Vegard Høydalen komt hit, en kjent Norsk sandvolleyballspiller, tidligere proff og deltatt i både VM og OL tror jeg. Riktignok er det studentene som går Idrett 1 (første del av grunnkurs årstudiet) som får mest nytte og lærdom av han.

Snowboarderne driver med sirkeltrening.

I kveld blir det Yoga trening på meg. Det gjør godt med litt utfordrende bevegelser med bøy å tøy på en stiv og 32 år gammel, ung kropp.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar