søndag 4. september 2011

Fiske middag

Bali har visstnok noen verdenskjente fiskeresturanter, og jeg er så heldig og ha de rett over veien der jeg bor. De ligger på rekke og rad flere hundre meter langs veien, hvor mange det er vet jeg ikke. Men nå var det ihvertfall tid for å prøve et måltid på en av disse. Stemningen er ganske spektakulær da bordene bokstavelig talt står på stranden der havet og bølgene bruser 20 meter fra oss. Måne og stjernehimmelen er over oss, og det skal vel vanskelig gjøres å ha så mange flotte naturelementer rundt seg på en gang, samtidig som fire fornøyde mennesker får servert en tilsynelatende flott middag.
Ikke så veldig lett å få stemningen i mørket med på bildene da.....
Inngangen ved Jukung resturant

Vi koser oss og nyter stemningen med god mat og drikke

Maten er på bordet og vi har fått fisk, hummer, krabbe, scampi, blekksprut, ris, salat og diverse sauser. Det var delte meninger om hvor bra selve måltidet var.

Ekte Balinesisk, eller kanskje rettere sagt Hinduistisk dans og underholdning. Som er facinerende i toppen ett minutt og deretter bare ganske bråkete.

Gitar guttene går fra bord til bord og spiller, normale velkjente sanger for oss vel å merke. Fristes nesten til å synge litt meg. Jeg synes de er herlige, sannsynligvis hører de til i den fattigste enden, men de smiler, synger og spiller så de får noen ekstra slanter i gitaren.

Totalt sett en hyggelig kveld, men personlig syntes jeg maten var sånn der. Ikke helt verdt prisen, men den totale stemningen var jo det. Kvelden ble avsluttet med dessert og kortspill på Gateway Cafe som er blitt vårt favorittsted.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar