onsdag 7. september 2011

Eksamenslesing

Eksamenslesing er noe av det aller kjedeligste jeg kan gjøre! (Jeg husker nå hvorfor jeg ikke ble noen student etter videregående). Denne uken har vi forelesningsfri hver dag for å forberede oss til eksamen på fredag. Dette har blitt en lang og kjedelig uke for Hilde......
Jeg skulle heller hatt 6 timer forelesning hver dag eller jobbet 10 timer hver dag eller trent mange timer til dagen enn å lese, sukk. Heldigvis venter en jobb hjemme, det hjelper på motivasjonen. Og så skal vi begynne med et nytt emnefag i neste uke. Det blir også spennende.
Jeg startet altså denne leseuken med å sitte på biblioteket nesten hele dagen og jobbe. Deretter dro vi noen jenter inn til Kuta for å spise middag på en Kinaresturant, denne ligger rett ved siden av Discovery kjøpesenter så resten av kvelden ble brukt der. Til vår store fornøyelse, vi fikk noe annet å tenke på og kjøpte diverse nye treningsklær. Å for en glede å kunne kjøpe en flere Nike treningsplagg til den nette sum av ca 600 nok. Tipper at det er en tredejdel av prisen hjemme!
Da tirsdagen kom orket jeg ikke sitte på biblioteket igjen, lese motivasjonen satt langt inne. Så jeg startet dagen med å gå opp til hovedgaten i Jimbaran og fikk meg noen flere notatblokker og diverse. Så ble det en lesedag ved bassenget etterpå.
Sosial ved bassengkanten.

 Brunfargen begynner å sette seg skikkelig nå ja. Så ble det middagstid og en treningsøkt. Heldigvis er det en del norske bøker som står i hyllene på student cafeen, så jeg har litt pauselesing med god skjønnlittertur innimellom. Mye kjekkere å lese slikt!

Det ble nok sol på kroppen i går, så i dag har jeg satt meg i skyggen på Gateway Cafe med skolebøker og notater. Studenter kommer og går, sitter en stund, spiser og leser. Koselig her.
Min studieplass i dag

I skrivende stund er det lunsjtid, jeg må fortsette å lese, og jeg har en hel lesedag til til rådighet før fredag og helg.

Gi meg styrke og ønsk meg lykke til......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar