fredag 15. oktober 2010

Avgårde til Sucre

Jeg ligger bittelitt etter på bloggen for øyeblikket, det er ikke alltid tiden eller tilgangen på nett passer like bra. Men jeg er nå i Sucre på dag nummer to. Vi reiste fra Tarija i går, og vi er nå i en del av Bolivia som er mer euoropeisk med flott kolonistil. Det er mer penger i denne sørlige delen av landet, men det er ikke dermed sagt at det er mindre fattigdom.
Flyet i Tarija står klart til å ta oss til Sucre
Vi hadde to avslappende dager i Tarija, og hotel med svømmebasseng! Så da var planen og nyte en ettermiddage i solen. Men når bikinien var på så forsvant solen og det kom tordenvær i det fjerne. Jaja, vi begynnr å bli vant med at det ikke nytter å planlegge så mye i dette landet. Formiddagen etter skulle vi til flyplassen, flyet skulle gå kl 12. Så det ble sen frokost og avgårde, da vi står i innskjekkingen får vi vite at flyet ikke går før 13.30. Helt normalt her at ting endrer seg underveis, synd vi ikke sjekket det før vi reiste fra hotellet, så hadde vi sluppet å sitte på flyplassen så lenge....
Naturen her er utroli flott og utsikten fra flyet fra Tarjia til Sucre er spesiell der vi flyr i ganske lav høyde i forhold til fjellene.

Utsikten fra flyet



Vi ankommer Sucre og er jeg er spent på denne "Hvite byen" alle forteller om. Og den står opp til forventningene, dette er en by som passer meg. Litt roligere tempo, ikke så mye masete trafikk og kriminalitet og vi er booket inn på et aldeles vakkert hotell i ekte kolonistil.
Takterassen på hotellet

Rommet mitt for to netter. Vi har ikke bodd så bra hittil men jeg klager ikke på dette. Og prisen er ca 250 nok pr døgn!

Utsikten fra taket på hotellet.
Jeg oppdager hele tiden nye sider med dette landet, både kulturen, naturen og menneskene. Og jeg er virkelig glad for at jeg har lagt ut på denne reisen, og det blir garantert ikke den siste.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar