mandag 22. august 2011

Langs veien

Bali blir kalt paradis øya, og jeg har ingen motsigelser til det, men det er nå en gang slik at alt kan ikke se ut som et paradis. Spesielt når en vet at det bor 3,5 mill mennesker på denne lille fattige tropiske øya som er på størrelse med Rogaland eller noe lignende. Derfor tenkte jeg å ta dere med på en liten tur langs veien jeg går fra Hotellet og til "streeten" som går gjennom Jimbaran som er det lokale stedet der vi bor. Så får dere se hvordan det er fra en annen synsvinkel og som kanskje er noe nærmere slik lokalbefolkningen har det.
Gaten utenfor Hotellet. På høyre side ligger fiskeresturantenen på rekke og rad.

Det er et industrilokale langs veien, jeg vet ikke hva de holder på med da.

En skole eller barnehage tror jeg holder til her.

En flott villa her da. Fasinerende lukeparkering i dette gårdsrommet! Porten inn (alle tomter er innegjerdet av murvegger) er omtrent ikke bredere enn bilde og jeg står i gaten og tar det

Kyr som går og gresser.

Medaljens bakside, ja det finnes søppel her.

Slike små "butikker" finnes overalt der det selges brus, vann, sigaretter osv.....

Et lite treningsstudio dukker opp. Jeg velger å ikke gå inn da harry og gammel svette faktoren virker ganske høy

En tomt som ikke er ryddet og opparbeidet. Kanskje for salg...?

Hovedgaten i Jimbaran med dens myke og harde trafikanter i et ganske rolig trafikkbilde i dette øyeblikket.

En Jærbu vet å sette pris på en solnedgang.
Denne får jeg se hver dag 50 m utenfor hotellet mitt ca kl 18.








.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar