torsdag 3. november 2011

En hverdagsuke på Bali

Har hatt litt skrive stopp i noen dager nå. Føler at jeg begynner å gjenta meg selv her. Vi er nå i siste innspurten av studiene og de fleste av oss begynner å se frem til hjemreise og den norske hverdagen, og fokuset vårt er på caseoppgaver og eksamens forberedelser. Så sparer vi innspurten med opplevelser og sol og bad til den siste uken før hjemreise da eksamen er overstått.
Denne uken har vi altså hatt praksisøkter hver morning mellom 07.00-10.00 fordelt på to grupper. At vi har hatt praksisøkter er ikke ensbetydende med hard trening. Det betyr at vi har "forelesningene" i treningsstudioet (eller på stranden) der vi ser, øver og tester på det å være PT, ser på teknikk og metoder og trene på.
I tillegg har vi vanlige forelesninger to timer fra 13-15 hver dag.

Så innimellom dette så har jeg litt egentrening og gjør andre hverdagslige ting. Spise må man jo innimellom. Klær må leveres og hentes på vaskeriet osv.....
Jimbaran stranden som er rett ved siden her vender mot vest og det vil si at det er gode forhold for å nyte sen ettermiddagssol og se solnedgangen. Men etter å ha bodd her nå i snart tre måneder så "glemmer" en nesten av denne flotte fasiliteten. En slutter liksom å legge merke til det når en spaserer forbi flere ganger til dagen.

Det er ingenting å si på denne utsikten. Og se stille sjøen er i dag, kan tro det var deilig å bade!

Men så kjente jeg en ettermiddag at det hadde vært deilig å nyte litt tid på stranden og høre på bølgebrus. Sjøen var usedvanlig rolig å fin til her å være, og vi har også god utsikt til flystripen og all trafikk som skjer der. Og for meg som da er over gjennomsnittet fasinert av fly så har jeg litt annerledes underholdning med å følge med på flytrafikken. Ankommende fly ligger ofte i kø på finalen og de står like ofte i kø på taxe banen og venter på klareringer, og det er alt fra små focker fly til de største Jumbojetene.

En jumbojet setter hjulene nedpå rullebanen

Jeg hadde kamera med meg og spaserte på stranden under solnedgangen og fikk med meg litt av det Balinesiske livet som yrer her.

Gutta venter på å sjøsette fiskebåtene til kvelds

Og det er mange fiskebåter som skal ut på sjøen....

Familiestund på stranden med far, sønn og datter som spiller fotball. På denne tiden av døgnet er det alltid mye innfødte som har sin kvalitetstid her.

"Barn i solnedgangen"

Som nevnt jobber vi med caseoppgvae på skolen nå. Jeg er allerede ferdig med min. Men i dag skulle jeg være "kunde" i noen annens Case. Jeg fikk meg en god treningsøkt og mine medstudenter gjorde en god jobb med Caseoppgaven deres med meg.

Oppvarming på tredemølle

Det kjøres armhevinger. Teknikken ser veldig bra ut den!

Så det var litt om hvordan min uke har vært. Til helgen skal det arrangeres Norske Dager her. Det blir nok liv å røre. Å så har jeg startet nedtelling til hjemreise, 21 dager igjen i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar