torsdag 17. november 2011

Klar for hjemreis

Nå er siste dagen på Bali her og jeg er komt til veis ende med mine studier, og er nå offisielt utdannet Personlig Trener.

Jeg var ferdig med den praktiske eksamen 12.30 på tirsdag, og det ble feiret med en stor Bintang og en pakke Pringels ved bassengkanten.

Jeg hadde som sagt den praktiske eksamen på tirsdag, og i går kveld skulle vi få sensuren. En gjeng fra klassen samlet oss på studentkafeen for litt å spise og drikke før den offisielle sensuren. Rett før vi skal gå, får vi melding om at sensuren er utsatt pga av strømbrudd!! Er det mulig, snakk om frestbrems!
Jeg må jo også nevne da, at President Obama faktisk har komt på besøk til Bali, og han har sjekket inn ca en kilometer herifra, på samme stranden som jeg selv bor ved. Så det har vært mye militært og politi både på land til vanns og i lufta de siste dagene. Et øyeblikk var jeg redd for at flyplassen skulle stenges og at hjemreisen skulle bli problematisk........ Men nei, stopper ikke meg så lett! Hehe.

En siste Bananpannekake med vaniljeis og kaffe nytes i godt lag på studentkafeen mens vi venter på eksamens sensuren.

Jeg nekter å reise fra Bali uten å få sensuren, så jeg og ei til plaserer oss utenfor huset til læreren og sensor og venter, plutselig kommer strømmen tilbake og jeg øyner et håp om å få beskjed før jeg tar kvelden. Og det gjør jeg. Bestått!
Nå går det for alvor opp for meg at jeg er ferdig og skal reise hjem. En natt igjen, hadde ikke den beste søvnen, men men. Kofferten er så å si pakket å klar, kun igjen å smelle igjen lokket. Det er fremdeles noen timer til jeg skal til flyplassen, så det er bare å nyte de siste varmegradene, solstråler er det så som så med i dag, sol i ene øyeblikket, regn i det andre.
Og en ganske lang flytur venter på meg. Først fire og halv time fra Bali til Bangkok, og så tolv timer derifra til Oslo......... Og jeg skal, hvis alt er i rute lande på sola i morgen, fredag, halv elleve på formiddagen lokal tid.

En fantastisk eventyr reis i drøye tre måneder på Bali er over, så får vi se hvilke nye eventyr som dukker opp på min vei fremover.

Borte bra men hjemme best, Norge er og vil alltid være den vakreste landet i mine øyne og jeg er enormt priviligert som er født og oppvokst her.

Til alle mine kjære der hjemme, vi sees om veldig kort tid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar