tirsdag 28. september 2010

Pengeproblemer!

Kontanter ble jo selvfølgelig et behov etter ankomsten hit. Minibanker er det ikke noe problem å finne i denne storbyen, og med både Visa og Mastercard så skulle ikke dette by på noen problemer...... Men joda, reisefølget stod i minibank kø for å ta ut penger, da min tur kom var det ingen penger å få! Prøvde flere ganger, med begge kort, forskjellige valuta og forskjellige beløp. Jaja, får prøve i en annen minibank litt senere, ingen krise enda. Men det endte med samme resultat, ingen penger å få. Okay, ingen grunn til panikk. Får ringe til banken hjemme og høre hva som er galt. I verste tilfelle får jeg overføre penger til noen i reisefølget som kan ta ut for meg. Men har ikke den helt gode følelsen allikevel. På grunn av tidsforskjellen på 6 timer får jeg ikke ringt til banken før i dag tidlig. Det syner seg at de ikke finner noen registreringer på at kortene mine er prøvd brukt engang. Mistenkelig. Får en mistanke om at begge kortene kan ha blitt ubrukelige, søren! Finner ut hvor hovedbanken er for å gå i skranken for å få ut cash, men på veien går jeg forbi en minibank og tenker at det er verdt et forsøk til. Og gjett om!! Her var det bare hvor mye jeg kunne få den til å "spy" ut penger. Heldigvis, gjett om jeg vart letta. Så det syner seg at ting ikke alltid er veldig stabilt her borte. Håper det funker bra resten av turen.

3 kommentarer:

  1. hehehe godt det ordna seg :D
    tippe du syns det va julakvelden når pengane plutseligt kom ud :D tjihi

    SvarSlett
  2. Det ordner seg for snille jenter ser du!!!
    Hilsa til Stig!!

    SvarSlett
  3. Nesten som her i Tyrkia, men her er det stort sett minibankene som "spiser" kort. Går som oftest bra, de fleste får de tilbake etter noen dager ;-) litt værre for dere da... Bra det ordnet seg da.

    SvarSlett