mandag 13. september 2010

Giverlyst

I dag har jeg sendt en oppfordring til alle ansatte hos min arbeidsgiver Felleskjøpet Rogaland Agder, om å bidra med noen kroner til et barnehjem i Bolvia. Det er et guttehjem, Viacha, langt ute på Altiplano utenfor La Paz som har behov for ekstra pengestøtte. Disse guttene skal vi besøke i oktober på rundreisen, og jeg håper da å kunne overrekke flere nyinnkjøpte ting. Disse guttene bor i en høyde på ca 4000 moh, og elsker å spille fotball. Sannsynligvis blir det en kamp mellom Boliva-Norge med hjemmeseier! Vi nordmenn er ikke skapt for fysiske utfoldelser i slike høyder......

Kanin som jenta holder på bildet, har faktisk stått på utstilling på mitt lille kontor en liten tid. Jeg hadde 5-6 stykker av disse (jeg har ofte allslags vareprøver stående), og fant ud at de ville gjøre bedre nytte en annen plass. Så de ble sendt med brødrene Fanebust som var der borte før jul i 2009.
Se så glad hun er for denne ene bamsen! Håper vi kan bidra med mange slike blide fjes på Viacha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar